04.07.2025

Suzuki GSX-8T i GSX-8TT – premiera „klasyków” w najnowocześniejszym wydaniu

Suzuki Motor Corporation oficjalnie prezentuje dwa nowe modele motocykli: GSX-8T i GSX-8TT. Obydwie światowe premiery definiują najnowocześniejsze technologie i dopracowane detale, a także wyjątkowy styl z DNA sportowych maszyn japońskiego koncernu, które produkowano na przełomie lat 60. i 70. XX wieku. Suzuki GSX-8T i GSX-8TT debiutują w sieci dilerów Suzuki Motor Poland w cenach, odpowiednio, 43900 i 46900 złotych.

GSX-8T nawiązuje do stylu cafe racer, gdy „8TT” (wyposażony w osłonę reflektora oraz dolną owiewkę) ma jeszcze bardziej „sportowy look”. Obydwa motocykle uzupełniają rozrastającą się gamę Suzuki z silnikami o pojemności 800 cm3 - do napędu w 8T/8TT wykorzystano dwucylindrowy silnik, wcześniej wdrożony w modelach: GSX-8S, GSX-8R, V-Strom 800 oraz V-Strom 800DE. Przy projektowaniu kolejnych nowych Suzuki posłużono się również ramą i zawieszeniem wspomnianych modeli, korygując jednak wiele detali oraz wprowadzając zupełnie nowe ustawienia istniejących systemów. Inżynierowie Suzuki stworzyli w ten sposób maszyny, które dzięki jeszcze wygodniejszej pozycji za kierownicą użytkownicy docenią nawet na dłuższych dystansach, a także – dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i quick-shifterowi w standardzie z S.I.R.S – sprawdzą się także w mieście czy podczas jazdy ze sportowym zacięciem, także na torze. Producent obiecuje lekkość prowadzenia, doskonałe wyważenie oraz osiągi.

Airbox mieszczono pod siedzeniem za kompaktowym silnikiem 8T/8TT (jednostka z tzw. cross-balancerem dla zmniejszenia wibracji), natomiast skrócony tłumik układu wydechowego przesunięto pod wahacz, żeby w odpowiednim punkcie wyznaczyć środek ciężkości i przy okazji zmniejszyć masę konstrukcji. W porównaniu do GSX-8S skok przedniego zawieszenia został zwiększony o 10 mm, co przekłada się m.in. na lepsze wybieranie nierówności oraz zwinność samego motocykla. Nieznacznie zmienił się również prześwit, aby zwiększyć stabilność. Inżynierowie z Hamamatsu zoptymalizowali również sztywność podwozia oraz ustawienia zawieszenia. GSX-8T wyróżnia okrągły reflektor z charakterystycznym podcięciem od dołu, gdy w modelu GSX-8TT zastosowano dodatkowo efektowną owiewkę. Sylwetki maszyn nie są przypadkowe i powstały z inspiracji Suzuki sprzed lat. 8T nawiązuje do kultowego T500, zaś 8TT - TR500 Titan. W swojej epoce maszyny, o konstrukcji wzorowanej na wyczynówkach z toru wyścigowego i napędzane mocnym, dwusuwowym silnikiem twin (pierwszym takim w Suzuki), słynęły z bezawaryjności i osiągów. T500, o mocy 47 KM, jako pierwszy seryjny motocykl marki mógł się rozpędzić powyżej 180 km/h. Przez wiele lat były jednymi z najchętniej wybieranych modeli japońskiej marki.

Okrągły i płaski reflektor – co podkreślają sami projektanci z Hamamatsu – nie jest niczym nowym i spotyka się go w wielu motocyklach innych marek. Warto jednak dopowiedzieć, że w Suzuki okrągłych świateł diodowych wcześniej nie stosowano. LED-y w 8T/8TT znakomicie doświetlają pobocze oraz świetnie sprawdzają na zakrętach. Wykorzystanie technologii Aerial Light Distribution zwiększa ich skuteczność, a doświetlanie na łukach jest porównywalne z jazdą z włączonymi światłami drogowymi-potocznie tzw. długimi.

Inne są również lusterka: po raz pierwszy są mocowane na końcach kierownicy (bar-end-type). Przy ich projektowaniu wzięto pod uwagę nie tylko jakość wykorzystanych materiałów – lusterka są całkowicie metalowe, ale też widoczność (choć wyglądają inaczej i są inne nie różnią się od skuteczności tych z modelu GSX-8S).

W „8T” zastosowano czarną osłonę silnika (podobnie jak w modelu Katana), matowo czarna jest także cała tylna część motocykla. Dla kontrastu fragment ramy jest w odcieniu tytanu, skrócony tłumik ma osłonę z nierdzewnej stali, a elegancję maszyny podkreśla zastosowanie w przednim zawieszeniu KYB elementów w kolorze złota. Nieco inaczej designerzy z Japonii podeszli do stylu 8TT. Suzuki w tej odmianie niemal w całości są malowane w jednym odcieniu. Mają jednak czarne przednie zawieszenie, kontrastujące kolorowe koła i - na zbiorniku oraz na owiewce – kombinację pasów, co nawiązuje do stylu maszyn Suzuki z Moto GP. Ogumienie to specjalnie dedykowane opony Dunlop SPORTMAX Roadsport 2. Zbiornik paliwa w dwóch nowych Suzuki ma pojemność 16,5 l (a więc jest większy niż w GSX-8S czy w GSX-8R, gdzie mieści się 14 l benzyny), co przekłada się na lepszy zasięg oraz sprawia, że 8T/8TT jeszcze lepiej nadają się do turystyki. Kształt zbiornika nie jest przypadkowy – ułatwia prowadzenie oraz zajęcie właściwej, wygodnej pozycji za kierownicą. Mimo większego zbiornika paliwa GSX-8T ma o kilogram mniejszą masę od bazowego GSX-8S. Oszczędność na masie to m.in. zasługa zmiany akumulatora.

W obu Suzuki w miejsce klasycznych, ołowiowo-kwasowych baterii zastosowano znacznie lżejszy (aż o 2 kg!) akumulator litowo-jonowy. Ma dłuższy okres eksploatacji i znakomicie radzi sobie w niskich temperaturach. Zbadano, że baterie ołowiowo-kwasowe pozwalają w takich warunkach na 13 uruchomień silnika, zaś dzięki technologii litowo-jonowej aż 46 razy. Z inżynierskich wyliczeń wynika, że akumulatory ELIIY (przetestowano je na torach wyścigowych w cyklu World Endurance Championship – jeździły w zespole Yoshimura SERT Motul) tracą napięcie dopiero po 740 dniach, a więc od klasycznych działają sześć razy dłużej. Mają też o 60 procent mniejsze rozmiary niż baterie w modelu GSX-8S. Pod względem rozmiarów odpowiadają akumulatorom ze skuterów klasy 50 cm3. Na wyposażeniu jest 5-calowy wyświetlacz TFT, a także USB typu C. GSX-8T od 8TT różni nieco kształt siedziska z poliuretanu o wysokiej gęstości (ten sam zastosowano również w kanapie modelu DRZ). Pokrycie jest bardziej miękkie, żeby zapewnić wygodę jazdy i zarazem tak dobrane, żeby się na nim nie ślizgać. Dla lepszego wyważenia całej konstrukcji – porównując z GSX-8S – siedzisko 8T jest nieco węższe. Pasażer ma jednak więcej miejsca do siedzenia.

Motocykle trafiają na rynek w kilku kolorach. W przypadku modelu 8T można wybierać pomiędzy złoto-pomarańczowym (Candy Burnt Gold - QSY), czarnym (Metallic Mat Black - YKV) lub metalicznie zielonym (Metallic Mat Steel Green - QVP). Suzuki GSX-8TT będzie zaś perłowo - zielony, matowy (Pearl Mat Shadow Green - QU5) lub błyszczący, czarny (Glass Sparkle Black - YVB).

Suzuki GSX-8T i GSX-8TT debiutują w sieci dilerów Suzuki Motor Poland w cenach, odpowiednio, 43900 i 46900 złotych.

Dane techniczne Suzuki GSX-8T/GSX-8TT
8T (WEM2 1/3) 8TT (WEM2 1/4)
Długość całkowita (mm) 2115 =
Szerokość całkowita (mm) 775 =
Wysokość całkowita (mm) 1105 1160
Rozstaw osi (mm) 1465
Prześwit (mm) 145
Masa gotowego do jazdy (kg) 201 203
Silnik: 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą
Moc maksymalna KM/kW (obr./min) 82/61-8500
Maksymalny moment obrotowy (obr./min) 78-6800
Średnica cyl. x skok tłoka (mm) 84 x 70
Pojemność skokowa (cm3) 776
Stopień sprężania 12,8 +/- 0,3 :1
Zasilanie wtrysk paliwa, benzyna bezołowiowa E10
Rozrusznik elektryczny
Smarowanie mokra miska olejowa
Skrzynia biegów 6-stopniowa, mechaniczna
Zawieszenie Przód teleskopowe, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Tył wahacz, amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Kąt główki ramy/wyprzedzenie (mm) 25o/104 mm
Hamulce Z przodu tarczowe podwójne (Nissin)
Z tyłu tarczowe (Nissin)
Ogumienie Z przodu 120/70ZR17M/C (58W)
Z tyłu 180/55/R17M/C (73W)
Układ zapłonowy elektroniczny
Pojemność zbiornika paliwa (l) 16,5
Pojemność oleju przy wymianie (l) 3,5
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) 4,2
Emisja CO2 99 g/km, Euro 5+

ZAMÓW OFERTĘ

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

W przypadku, gdy zamówili Państwo ofertę od Salonu Firmowego Suzuki administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Połczyńskiej 10, 01-378 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 44662, NIP 5240307031, kapitał zakładowy 21 000 000 zł (tel. 22 329 41 00) („SMP”).

W przypadku, gdy zamówili Państwo ofertę od Autoryzowanego Dealera Suzuki administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” Sp. z o.o., z siedzibą w Korwinowie, ul. Okólna 15, 42-263 Wrzosowa, NIP 5730008637, REGON 150024122 („Dealer”) oraz SMP.

W przypadku, gdy wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych przez SMP i/lub Dealera, administratorem Państwa danych w tym zakresie będzie podmiot, któremu wyrazili Państwo zgodę.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do otrzymania zamówionej oferty („Oferta”).

W przypadku zamówienia Oferty od Dealera, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Dealera w celach:

  • przygotowania i przesłania Oferty,
  • dalszego kontaktu związanego z Ofertą.

W przypadku zamówienia Oferty od Dealera, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez SMP w celach:

  • przygotowania i przesłania Oferty z wykorzystaniem strony internetowej i systemów informatycznych SMP,
  • nadzoru nad procesem przygotowania i przesłania Oferty zgodnie ze standardami marki Suzuki.

W przypadku zamówienia Oferty od SMP, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez SMP w celach:

  • przygotowania i przesłania Oferty;
  • dalszego kontaktu związanego z Ofertą.

Ponadto, Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez SMP i/lub Dealera w celach marketingowych (jeżeli udzielono zgody lub jeżeli podstawą prawną przetwarzania są dozwolone, prawnie uzasadnione interesy administratora danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE „RODO).

Przez marketing rozumie się proces planowania i realizacji koncepcji, ustalania ceny, promocji i dystrybucji idei, dóbr i usług w celu dokonania wymiany mającej służyć osiągnięciu celów organizacji i jednostek [Ph. Kotler: Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2006]. W opisywanym przypadku marketing dotyczy powyższych działań w zakresie produktów i usług oferowanych przez markę Suzuki, w tym działań związanych z przesyłaniem materiałów handlowych/promocyjnych oraz z badaniem satysfakcji klienta.

Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania danych, w szczególności przygotowania i przesłania Oferty oraz prowadzenia korespondencji z nią związanej. W zakresie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych dane będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody lub zaprzestania działalności, której zgoda dotyczy. Następnie Państwa dane będą przechowywane przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi na administratora danych przepisami prawa, w tym przepisami podatkowymi oraz przepisami dotyczącymi odpowiedzialności cywilnej z tytułu Oferty.

Odbiorcami Państwa danych mogą być zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty zajmujące się ubezpieczeniem i finansowaniem nabycia produktów Suzuki, , dostawcy usług IT, call center) w zakresie w jakim jest to niezbędne do przygotowania i przesłania Oferty, prowadzenia związanej z nią korespondencji, a także obsługi informatycznej procesów przesyłania i przechowywania Państwa danych.

W przypadku działań marketingowych odbiorcami danych mogą być autoryzowani sprzedawcy lub autoryzowane stacje obsługi Suzuki, domy mediowe, agencje reklamowe, podmioty świadczące usługi marketingowe, w zakresie w jakim biorą udział w działaniach marketingowych Suzuki.

Zwracamy uwagę, iż definicja odbiorców danych zawarta w RODO jest bardzo szeroka, stąd tak szeroki zakres potencjalnych odbiorców został opisany powyżej. Tym niemniej Państwa dane będą przekazywane jedynie tym osobom i podmiotom, które zgodnie z prawem będą uprawnieni otrzymywać takie dane. Zaznaczamy także, iż Państwa dane nie będą udostępniane przez SMP jakimkolwiek podmiotom trzecim w celu wysyłania Państwu niezamówionych ofert handlowych tych podmiotów. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.

Macie Państwo prawo: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z uwagi na Państwa szczególną sytuację lub w celach marketingu bezpośredniego, a także prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez SMP mogą Państwo wysłać wiadomość w powyższych celach na adres: dane.osobowe@suzuki.com.pl. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Suzuki Motor Poland: inspektor@suzuki.com.pl.

W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez Dealera mogą Państwo wysłać wiadomość na adres: rodo@bocar.com.pl.%RP_INSPECTOR

W zależności od sytuacji, podstawę przetwarzania Państwa danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a), b) lub f) RODO.

Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że doszło do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.

Jeżeli chcieliby Państwo na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje związane z wybranym samochodem Suzuki oraz mieć szybki dostęp do naszych innych ofert i promocji, a także brać udział w działaniach związanych z badaniem Państwa satysfakcji jako klienta marki Suzuki, bardzo prosimy o zaznaczenie poniższych zgód.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Połczyńskiej 10 ("SMP") oraz wybranego przeze mnie dealera moich danych osobowych w celach:

W przypadku Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. wyrażam zgodę na:

W przypadku wybranego przeze mnie dealera wyrażam zgodę na:

08.08.2025

Salon motocyklowy Suzuki w Bydgoszczy ma nowego gospodarza

Łódzki diler motocykli Suzuki Moto-Moto rozszerza swoją działalność.

Dowiedz się więcej
31.07.2025

Legendarny „Gixxer” wraca w wersji jubileuszowej

Suzuki GSX-R1000 nazywane pieszczotliwie „Gixxerem”, zapisało się w historii sportu motorowego aż 15 tytułami mistrza świata FIM Endurance czyli serią wyścigów długodystansowych.

Dowiedz się więcej
25.07.2025

Suzuki Motor Poland partnerem Górnika Łęczna

Rozpoczynamy współpracę z drużyną piłkarską Górnik Łęczna, wspierając obydwie jego sekcję - męską oraz piłki pań.

Dowiedz się więcej
21.07.2025

Wypróbuj Swifta CVT! Teraz w świetnej ofercie od Suzuki

Salony sieci Suzuki Motor Poland zapraszają po kolejne okazje. Do końca sierpnia obowiązują specjalne ceny Swifta w wersjach ze skrzynią CVT, z rocznika 2024.

Dowiedz się więcej