27.04.2021

Suzuki, Subaru, Toyota, Daihatsu i Mazda pracują nad nowym standardem komunikacji w samochodach

Suzuki Motor Corporation zawarło porozumienie z czterema koncernami motoryzacyjnymi w sprawie wspólnego standardu dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych opartych o łączność internetową. Japońskie marki będą pracować nad promocją zestandaryzowanych aplikacji i usług.

Suzuki Motor Corporation (Suzuki), Subaru Corporation (Subaru), Daihatsu Motor Co. Ltd. (Daihatsu), Toyota Motor Corporation (Toyota) i Mazda Motor Corporation (Mazda) zawarły porozumienie w sprawie wspólnego opracowania specyfikacji technicznych dla nowej generacji systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

Obecnie poszczególni producenci samochodów opracowują niezależnie systemy multimedialno-komunikacyjne w pojazdach. Nawet, gdy samochody różnych marek są wyposażone w te same funkcje i usługi, jak na przykład system zdalnego sterowania, każda firma opracowuje rozwiązanie według własnych technologii i standardów.

Sygnatariusze porozumienia zobowiązali się również do promowania i rozwoju ujednoliconych systemów multimedialno-komunikacyjnych wykorzystujących usługi podłączone do sieci. Wszystko w celu zapewnienia wygodnych, bezpiecznych i sprowadzonych rozwiązań w ramach transformacji określonej akronimem CASE (connected, autonomous/automated, shared, and electric). Aplikacje wraz z usługami internetowymi to jedne z filarów, które rozwijają się równie dynamicznie jak automatyczna/zautomatyzowana jazda, współdzielenie samochodów i przejazdów oraz elektryfikacja napędów. Rozwój usług internetowych w samochodach wykorzystuje technologię chmury, internetu rzeczy, big data i sztucznej inteligencji.

W odpowiedzi na zachodzące zmiany producenci będą możliwie szybko dążyć do wprowadzenia nowych aplikacji i usług mobilnych. Współpraca pomiędzy koncernami w ramach zestandaryzowanej infrastruktury pozwoli każdemu z koncernów skupić się na samym rozwijaniu aplikacji i usług bez kompromisów w kwestiach wydajności.

Na obecnym etapie Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda, będą wprowadzać własne rozwiązania i aplikacje do platformy komunikacyjnej Toyoty. Jednocześnie partnerzy rozpoczną prace nad zunifikowanym systemem multimediów i łączności nowej generacji, opartym na opracowanym wspólnie standardzie wymiany informacji między samochodami i centrami danych. Nowe systemy będą oferować wyższą jakość i szybkość połączeń. Takie rozwiązanie pozwoli odciążyć zespoły pracujące nad oprogramowaniem u każdego z producentów, przez co obsługa, aktualizacje systemu oraz wprowadzanie nowych funkcji będzie znacznie uproszczone.

Schemat koncepcyjny działania usług opartych o połączenie z siecią



Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota i Mazda są otwarte na współpracę z innymi partnerami zainteresowanymi dalszym rozwojem i standaryzacją systemów multimedialno-komunikacyjnych w samochodach.

ZAMÓW OFERTĘ

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych

W przypadku, gdy zamówili Państwo ofertę od Salonu Firmowego Suzuki administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Połczyńskiej 10, 01-378 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 44662, NIP 5240307031, kapitał zakładowy 21 000 000 zł (tel. 22 329 41 00) („SMP”).

W przypadku, gdy zamówili Państwo ofertę od Autoryzowanego Dealera Suzuki administratorem podanych przez Państwa danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Specjalistyczne „bocar” Sp. z o.o., z siedzibą w Korwinowie, ul. Okólna 15, 42-263 Wrzosowa, NIP 5730008637, REGON 150024122 („Dealer”) oraz SMP.

W przypadku, gdy wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych przez SMP i/lub Dealera, administratorem Państwa danych w tym zakresie będzie podmiot, któremu wyrazili Państwo zgodę.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do otrzymania zamówionej oferty („Oferta”).

W przypadku zamówienia Oferty od Dealera, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Dealera w celach:

  • przygotowania i przesłania Oferty,
  • dalszego kontaktu związanego z Ofertą.

W przypadku zamówienia Oferty od Dealera, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez SMP w celach:

  • przygotowania i przesłania Oferty z wykorzystaniem strony internetowej i systemów informatycznych SMP,
  • nadzoru nad procesem przygotowania i przesłania Oferty zgodnie ze standardami marki Suzuki.

W przypadku zamówienia Oferty od SMP, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez SMP w celach:

  • przygotowania i przesłania Oferty;
  • dalszego kontaktu związanego z Ofertą.

Ponadto, Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez SMP i/lub Dealera w celach marketingowych (jeżeli udzielono zgody lub jeżeli podstawą prawną przetwarzania są dozwolone, prawnie uzasadnione interesy administratora danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE „RODO).

Przez marketing rozumie się proces planowania i realizacji koncepcji, ustalania ceny, promocji i dystrybucji idei, dóbr i usług w celu dokonania wymiany mającej służyć osiągnięciu celów organizacji i jednostek [Ph. Kotler: Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2006]. W opisywanym przypadku marketing dotyczy powyższych działań w zakresie produktów i usług oferowanych przez markę Suzuki, w tym działań związanych z przesyłaniem materiałów handlowych/promocyjnych oraz z badaniem satysfakcji klienta.

Państwa dane osobowe będą przechowywane jedynie przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania danych, w szczególności przygotowania i przesłania Oferty oraz prowadzenia korespondencji z nią związanej. W zakresie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych dane będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody lub zaprzestania działalności, której zgoda dotyczy. Następnie Państwa dane będą przechowywane przez okres wymagany obowiązkami nałożonymi na administratora danych przepisami prawa, w tym przepisami podatkowymi oraz przepisami dotyczącymi odpowiedzialności cywilnej z tytułu Oferty.

Odbiorcami Państwa danych mogą być zewnętrzni dostawcy usług (np. podmioty zajmujące się ubezpieczeniem i finansowaniem nabycia produktów Suzuki, , dostawcy usług IT, call center) w zakresie w jakim jest to niezbędne do przygotowania i przesłania Oferty, prowadzenia związanej z nią korespondencji, a także obsługi informatycznej procesów przesyłania i przechowywania Państwa danych.

W przypadku działań marketingowych odbiorcami danych mogą być autoryzowani sprzedawcy lub autoryzowane stacje obsługi Suzuki, domy mediowe, agencje reklamowe, podmioty świadczące usługi marketingowe, w zakresie w jakim biorą udział w działaniach marketingowych Suzuki.

Zwracamy uwagę, iż definicja odbiorców danych zawarta w RODO jest bardzo szeroka, stąd tak szeroki zakres potencjalnych odbiorców został opisany powyżej. Tym niemniej Państwa dane będą przekazywane jedynie tym osobom i podmiotom, które zgodnie z prawem będą uprawnieni otrzymywać takie dane. Zaznaczamy także, iż Państwa dane nie będą udostępniane przez SMP jakimkolwiek podmiotom trzecim w celu wysyłania Państwu niezamówionych ofert handlowych tych podmiotów. Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.

Macie Państwo prawo: dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z uwagi na Państwa szczególną sytuację lub w celach marketingu bezpośredniego, a także prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.

W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez SMP mogą Państwo wysłać wiadomość w powyższych celach na adres: dane.osobowe@suzuki.com.pl. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Suzuki Motor Poland: inspektor@suzuki.com.pl.

W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez Dealera mogą Państwo wysłać wiadomość na adres: rodo@bocar.com.pl.

W zależności od sytuacji, podstawę przetwarzania Państwa danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a), b) lub f) RODO.

Przysługuje Państwu także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że doszło do naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych.

Jeżeli chcieliby Państwo na bieżąco otrzymywać najnowsze informacje związane z wybranym samochodem Suzuki oraz mieć szybki dostęp do naszych innych ofert i promocji, a także brać udział w działaniach związanych z badaniem Państwa satysfakcji jako klienta marki Suzuki, bardzo prosimy o zaznaczenie poniższych zgód.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Połczyńskiej 10 ("SMP") oraz wybranego przeze mnie dealera moich danych osobowych w celach:

W przypadku Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. wyrażam zgodę na:

W przypadku wybranego przeze mnie dealera wyrażam zgodę na:

17.04.2024

Mecz Polska – Irlandia podczas gali Suzuki Boxing Night 28

19 kwietnia kadra naszych pięściarzy zmierzy się w pojedynkach boksu olimpijskiego z reprezentantami Irlandii.

Dowiedz się więcej
16.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (bezpieczeństwo)?

Nowy Swift korzysta z dziedzictwa poprzednich generacji auta o takiej nazwie, oferując jednak większą przyjemność z jazdy, komfort, oszczędność oraz wyższy poziom bezpieczeństwa.

Dowiedz się więcej
08.04.2024

Co warto wiedzieć o nowym Swifcie (niska masa i prowadzenie)?

W porównaniu z samochodem poprzedniej generacji najnowszy Swift ma lepsze właściwości jezdne.

Dowiedz się więcej
05.04.2024

Rusza kolejna edycja Suzuki Marine Academy

Suzuki Marine Academy jest dedykowana wodniakom, którzy kupili bądź planują zakup silnika zaburtowego marki Suzuki i rozpoczynają przygodę na wodzie lub chcą uzyskać niezbędne uprawnienia do prowadzenia jachtów o napędzie mechanicznym.

Dowiedz się więcej